Cape Coral [Florida]

Dag 1

We zijn aangekomen in Cape Coral Florida. We vertrokken vannacht om 03.00 vanuit L.A naar Atlanta. Na een ongeveer 4 uur durende vlucht hadden we in Atlanta 1 uur om over te stappen voor nog een 1,5 uur durende vlucht naar Ford Meyers. De vluchten gingen goed en alles sloot goed op elkaar aan. Dit keer ook geen gezeur met koffers. Wel vond ik de beide vluchten wat hobbelig vanwege de turbulentie, maar volgens de anderen stelde dit niks voor. Ik zal samen met Isis vanwege de vliegangst het dus erger beleeft hebben dan het was.

Aangekomen op het vliegveld van Fort Meyers Florida zijn we direct de auto’s gaan halen. Omdat ik zo’n “pech” had in Californië met de Jeep Grand Cherokee en daardoor niet de auto kreeg die ik wilde (Ford Edge), besloot ik mijzelf te verwennen met een upgrade in Florida. Rob wilde binnen zijn keuzes graag een Amerikaanse auto en nam een Dodge Journey. Ik had eigenlijk een kleine Jeep Cherokee (niet de Grand dus) en heb na wat onderhandelen met de prijs een hele dikke Full size GMC Yukon Denali genomen. Wat een dikke hoerensloep is dat…heerlijk… alles zit erop en eraan, maar het mooiste is de dikke 6,2 liter V8 die brult onder je kont. Radio op “0” en genieten… Ilse snapt niet dat dit mij blij kan maken…haha.

Na een half uur rijden vanaf het vliegveld van Fort Meyers naar Cape Coral kwamen we aan bij ons huis voor de komende 8 dagen. Wat een feest weer. Het huis is weer boven verwachting met zwembad, indoor bioscoop, Fitness ruimte, maar liefst 3 badkamers en een zeer ruimte living met keuken. Het zwembad zit als het ware afgesloten onder een ruimte met een soort net. Dit is tegen de slangen, spinnen en Alligators. Bij het checken van het zwembad hebben Sem, Ise en ikzelf een Gekko (soort hagedis) gevangen en weer vrijgelaten in de tuin. Toen we dit deden zagen we direct in de sloot bij onze tuin waar trouwens een geweldige veranda zit IN het water (soort pier) een paar Alligators zwemmen…heel gaaf (en we moeten maar niet zwemmen dus in de sloot).

Ook hebben we grote krabben, vissen etc.. gespot. Er is veel leven. Het weer is wisselend. We zitten midden in Rain Season dus het regent vaak, maar kort. Het komt er sowieso snachts niet onder de 29 graden en buien gaan net zo snel als ze komen.

Dag 2

Vandaag is het dag 2 dat we hier zitten. De Schoentjes zijn lekker gaan winkelen in Cape Coral en wij zijn even naar Sanibel Beach gegaan. Dat ligt op een half uur rijden en de weg erheen is mooi. Je gaat een hele lange lage betonnen brug over met allemaal eilandjes en palmbomen. In Sanibel staan echt kasten van huizen… alles staat op hoge palen omdat het het op een eiland staat.

Toen wij lekker op het strand lagen zagen we het in de verte regenen en bliksemen (in Cape Coral dus) terwijl wij in de bloedhete zon lagen. Het water (de Golf van Mexico) was gewoon lauw!

Op de terugweg in de straat zagen we de ravage van de storm die wij zagen vanaf Sanibel Beach. Overal takken, kokosnoten en omgewaaide vuilnisbakken. Terug in het huisje hebben we de kano’s gepakt en zijn we in de rivier gaan varen. Dat is lekker rustgevend en weer veel beesten gezien. We zijn op jacht gegaan in de kano naar alligators, maar vandaag zagen we die niet. Wel hele grote (1 meter) leguanen. Ook hele grote vissen die gewoon uit het water springen om vliegjes te vangen.

Terug op het droge vertelde de buurvrouw dat de leguanen giftig zijn. Daar moeten we dus mee oppassen. Ook zwemmen er veel roofvissen, alligators en zeekoeien! Die zeekoeien zie je vooral in de ochtend bij zonsopgang…. de wekker zetten dus 😜