Golden Gate Bridge / Alcatraz / GoCars

San Francisco dag 2

Isis heeft een goede nacht gehad en is weer helemaal in orde. Ze was nog een beetje slapjes van het overgeven, maar dat zal na een goed ontbijt weer goed komen. Isis, Ilse, Ise en Rob zijn vandaag om 09.30 uur op de boot gestapt naar “Alcatraz”. Helaas konden we in Nederland nog maar 4 kaarten kopen ipv 8 en we hadden de hoop dat we ze hier in San Francisco zelf nog wel konden halen. Maar dat was een utopie want “Alcatraz” is al voor maanden uitverkocht. Terwijl de rest dus op “Alcatraz” zat, gingen wij dus lekker met zijn vieren ontbijten in de stad en moesten ook nog even langs de apotheek om 2 Epi’s (spuiten) voor Isis te halen, mocht ze tijdens de vakantie weer een nootjes allergie krijgen. Het waren 2 dure grapjes. Het bezoekje aan de dokters post was al 300 dollar, de Epi’s kwamen ook nog ff op 375 dollar. Hopelijk zijn we goed verzekerd en krijgen we alles terug.

De dag was vandaag geweldig. Nadat we vandaag in het hotel ons uren hebben vermaakt in de game room met potjes Curling, Tafeltennis en Poolen, zijn we de stad ingegaan en hebben we de GoCars opgehaald die we in Nederland al gehuurd hadden. Dit was echt zo lachen… Knalgele brommers met 3 wielen en 125cc… lekker schuren door de stad en de navigatie met uitleg op volume 10. We zijn langs huizen van beroemdheden geweest (Robby Williams, Sharon Stone) en hebben uitgebreid bij de “Golden Gate Bridge gestaan”.

Nadat we na 2,5 uur rond crossen via “Lombard Street” (bekende kronkel straat waar de film “Herbie” is opgenomen) de GoCars weer hadden ingeleverd, zijn we gaan eten in het “Rainforest Café”. Dat was geweldig. Een compleet oerwoud met bewegende dieren en onweersbuien zijn daar nagemaakt. Na het eten zijn we weer terug gelopen naar het hotel. Onderweg hebben we nog naar een straat artiest gekeken die “Billy Jean” van Michael Jackson nadeed. Hij begon heeel stuntelig en we lagen helemaal in een deuk, maar ik moet zeggen… toen hij eenmaal los ging was het een beste show. De moonwalk deed hij perfect (hij leek ook op Michael Jackson incl. kleding), en hij kreeg publiek mee en zelf auto’s die voor het stoplicht stonden reden niet meer door nadat het groen was.

In het hotel zijn we nog een uur of 2 gaan poolen, curlen en tafeltennissen, en nu liggen we moe maar voldaan op bed. Morgen gaan we nog even het bekende huis bezoeken waar de serie “Fullhouse” is opgenomen en gaan we “China Town” bezoeken. Daarna zit San Francisco er helaas weer op. Ik kan met recht zeggen dat het echt een geweldige stad is.

Via “Highway 1” gaan we dan weer richting L.A maar maken dan eerst een tussenstop in “Pismo Beach” waar we nog 1 extra overnachting hebben. De route “Highway 1” moeten wij goed doornemen, want door een recente aardverschuiving is deze route deels dicht en zullen we een omweg moeten nemen.